Alla inlägg under januari 2010

Av Maria Fogmar - 20 januari 2010 22:01

Jag va iväg och röntgade Simbas höfter och armbågar den 4/1, och i måndags låg resultatet på SKKs hemsida.

Det blev A på båda höfter och ua på armbågar!

Jag är så klart superglad så nu fortsätter hans spännande resa i livet med utställningar m.m så ska vi se vad det blir av honom.. ;)


Har för tillfället börjat lära honom att dra med sele, har varit ute med spark och har honom i lina. Det går riktigt bra faktiskt. :)

Av Maria Fogmar - 16 januari 2010 22:38

Jaha då får man åter igen ändra siffror i datummarkeringarna, nytt år med allt vad det innebär. :)

Julen passerade näst intill obemärkt, jag jobbade hela helgen..

Nyår va väldigt lugnt men ledig :)


För övrigt så har det vräkt ner snö och varit runt 25 minusgrader men den här veckan har det vänt och är nu ca 1-5 minus om dagarna.


Träningar av hästar är i full gång och även Snappie har satts igång nu.

Underbart att va igång igen och vad är bättre än att få galoppera på snötäckta vägar. Helt perfekt underlag när man har broddat ordentligt. :)


Simba älskar all snö och trivs som fisken i vattnet! :)


Så här ser det ut hemma hos mig i en av våra hagar..

  


Och Simba far omkring som gubben i lådan..

  


Medans jag hellre sveper in mig i en varm filt så föredrar Simba detta...


  

Totalt "nerbäddad" i snö! :)

Fick tjata på honom för att han skulle resa sig och gå in. :)

Ovido - Quiz & Flashcards