Alla inlägg den 10 juli 2009

Av Maria Fogmar - 10 juli 2009 18:29

Nu är det avklarat!

Simba har tagit simborgarmärket, skratt.

Jag och Emelie stack iväg till en sjö så Simba skulle få bada lite.

Det blåste en del så det va lite vågor på vattnet, Simba stod först o tittade lite men sen gick han i. Han gick runt lite där han fortfarande bottnade, hade vatten upp till magen ungefär, men efter en stund så gick han längre ut och tog sina första simtag! Han simmade säkert 3 meter! skratt, innan han vände om och plaskade i land. hahahaha. Duktiga killen, jag hade flexikoppel på honom utifall att. Eftersom det va första gången han simmade så va det ju en ovan känsla för honom.


Hoppas på ett nytt tillfälle att öva simning med honom snart! 

Av Maria Fogmar - 10 juli 2009 18:14

Kände att det va dags att fräscha upp vardagsrummet..

Med en hund som älskar att ligga i soffan bredvid matte på kvällarna så får man ju också ta att sofforna ser ut där efter... :S

Visst tycker en del, det är väl bara att förbjuda hunden att ligga i sofforna..

Men att förbjuda en Leonberger att inta sofforna är nästintill omöjligt och heller ingenting jag vill.

Jag tycker det är mysigt att ha sällskap i soffan. :)


Jag har haft gamla filtar och överkast som "skydd"  över dynorna men har verkligen ledsnat på att dessa är i alla möjliga färger, det ser ju inte direkt enhetligt ut..

Har tidigare kollat på nya plädar eller filtar men ska man ha dom tillräckligt stora föra att täcka hela soffan så är dom ju svindyra, alltså inget för min plånbok...

Sen fick jag en idé om sängöverkast......... hittade jättefina enkla överkast på Ikea för en struntsumma. Perfekt!!

Lite nya kuddar på det också så blev det jättefint- tycker jag iallafall.. =)


Lite före och efter bilder..


Och så här blev resultatet..


Nu när Simba har blivit äldre så kunde jag lägga tillbaka mattan också utan risk att han äter upp den, smile..

Ovido - Quiz & Flashcards