Direktlänk till inlägg 7 augusti 2008

En dag kvar...

Av Maria Fogmar - 7 augusti 2008 23:43

Äntligen!!
En dag till sen har jag semester!! Så skönt :)
Ska va ledig en vecka, sen jobbar jag en vecka igen och sen ledig två veckor till :)
Blev en sen semester i år, men men bättre sent än aldrig :)

Tänkte försöka hinna med en hel del, så som att högtryckstvätta stallet.
Börjar bli dags så att jag kan "höstbädda" med nytt och rent.
Tänkte också rida Snappie, han har ju vilat sen början på juni så det kan ju bli spännande, smile.. Så om jag inte bloggar nåt på några veckor så är det för att ligger jag i gipsvagga på sjukhuset :S

Ska göra några utflykter med Simba också, mina vänner tycker det är dags att åka runt och "visa upp" honom. :) kanske tar en sväng till uppsala och gör "hundtricket", måste ju bara funka med en sån oemotståndlig liten nallebjörn, skratt!
Eller liten o liten..... väger honom varje vecka och för anteckningar... från 13 kilo när jag köpte honom till ännu mer kramvänliga 20 kilo!! En stadig kurva upp mot dom slutliga ca 60 kilo!
Tänkte försöka hinna med och följa med Malin när hon åker till ridhuset så jag kan träna lite "utställningsmanövrar" med honom :)
Vi övar för fullt med vardagliga bestyr, så som att vara ensam korta perioder.
Det går jättebra, slutar aldrig att imponeras av hans temprament.
Igår va t.ex hovslagaren ut och skulle sko Snappie, då låg Simba i boxen bredvid och sov trots buller o bång! Ja, varför hetsa upp sig över struntsaker, skratt.
Hovslagaren va mäkta imponerad, inte ett ljud gav han ifrån sig.

Nu när jag har jobbat kväll så har Simba varit hemma i hundgården tillsammans med Alli, sen vid ca åtta så har min morbror eller hans fru tagit in honom till mig så har han varit själv tills jag kommer hem 21.30 Då ligger han alltid i hallen och sover som en stock, så himla duktig!


Nej... kanske dags att sova.. börjar jobba 5.45 imorrn, vore ju dumt att försova sig sista dan innan semestern :)

Sov gott!!

 
 
Malin Hedén

Malin Hedén

8 augusti 2008 00:01

Det med gipsvaggan var kul *skrattar*. Ja det kan nog bli spännande? Eller inte! Lova att jag får följa med *fniss*. Om inte annat för att köra dig till akuten ;-)
Nej, då det kommer gå så bra med tanke på vilken superpilot du är på hästryggen. Du satt ju kvar på Jordy och han var ju gjord av gummi.
Härligt att det går så bra med lillklimpen. Skönt när de är så coola.
Och! Det är fusk att ha en valp med sig på stan!!!
Kramis

http://lillskogen.just.nu

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Fogmar - 15 maj 2011 21:21

I april va jag iväg på en viltspårskurs med Simba. Varken han eller jag har någon gång tidigare spårat eller gjort nåt liknande så det va lite pirrigt. :) Kursen va 2 dagar och det va jätteroligt. Simba fattade snabbt vad han skulle göra och tyckte...

Av Maria Fogmar - 30 mars 2011 15:15

Den 20e mars fyllde min fina Snappie 8 år! Galet vad tiden går.. :) Och hur kan man bättre fira detta än att åka på clinic för Rick Lemay! Sagt o gjort, jag lastade pållen och tog Emelie o Simba med mig och åkte till Long valley i Nykvarn. De...

Av Maria Fogmar - 16 februari 2011 23:20

Idag kom jag äntligen iväg till ridhuset med Snappie :) Han har vilat sen vi gick omkull helt enkelt för att jag inte har lust att rida på is längre, märkligt va? :P, dessutom har jag haft en trasig ruta på transporten men nu är det fixat så jag ku...

Av Maria Fogmar - 21 januari 2011 13:11

Jaha, då har man varit på sjukhuset för första gången sen jag föddes för snart 33 år sen....   Gårdagen blev inte riktigt som jag hade tänkt mig... Skulle jobba extra på natten men på eftermiddagen så red jag Snappie på ridbanan, det va blankis...

Av Maria Fogmar - 4 januari 2011 21:46

Nytt år- nya möjligheter! :) Verkar bli ett spännande år, har idag hämtat min nya häst! Har köpt en islänning, sto född 17 maj 2010. Jättefin tjej som blir musblack, har nu alla möjliga färger.. Är nog många som kommer att höja på ögonbrynen ...

Ovido - Quiz & Flashcards