Direktlänk till inlägg 15 augusti 2008

Vilken morgon...

Av Maria Fogmar - 15 augusti 2008 11:05

Igår så tog jag in mina hästar (Lina o freddi) på kvällen, tänkte att dom kunde få va inne över natten och vila lite.
Har ju regnat en hel del så dom va lite trötta.
Det fanns nog nån mening med det............


Min klocka ringer 7 på morgonen för då går jag ut med Simba, låt mig tillägga att jag är INTE en morgonmänniska..
Men imorse vaknar jag vid 6!! och kan inte somna om, löjligt tänker jag o vrider o vänder på mig för att slutligen somna om igen.
Sen vaknar jag igen av ett konstigt ljud 6.45, tar några sekunder innan jag fattar att mobilen ringer?!
Det är min morbror (vi bor ju på samma gård) som säger "god morgon, vi skulle behöva lite hästhjälp..."
VA!?! säger jag o tänker direkt på småskitarna som står inne i stallet, har det hänt nåt??
Nja, svarar han- dom har växt... Nyvaken som jag är fattar jag ingenting, sen slår det mig..
Är det hästar lösa?
Ja, det står två stycken utanför din hage..
Jag kommer!!
Kliver ut och vad ser jag, jo två ponnyhästar står utanför min hage. Har aldrig sett dom förr..
Ja ja, jag tar den ena i grimman, ropar på den andra och så går jag in med dom i min hage och stänger grinden.
Det va nog en mening med att mina va inne just den här natten, vad hade jag annars gjort?? Kan ju liksom inte ta in dom  i mitt ministall,
dom hade ju inte fått plats i boxarna, skratt!

Jaha, vad göra nu? Måste lokalisera hästägare, och det är ju lätt klockan 7 på morgonen!!
Tog bilen o åkte in i byn där jag bor o knackade på vid ett ställe där dom har hästar, dom hade ingen aning..
Ringde en bekant, Stina, som svarade något nyvaken.. Förlåt för det.. :) Hon va inte heller säker men trodde att det kanske kunde vara Camillas hästar,
också en bekant till mig som bor 5-6 kilometer ifrån mig. Jag ringer henne och frågar om hon saknar två hästar- "JAAA, är dom hos dig??"
Dom hade tydligen rymt halv tolv kvällen innan och dom hade letat hela natten o ringt polisen, gissa om hon va glad att hästarna va hos mig.
10 minuter senare dyker en VÄLDIGT lättad Camilla upp med transporten.

Den här gången slutade det bra, men man kan undra va det va som fick hästarna att gå till mig??
Dom har aldrig varit här förr, och kunde ha gått precis vart som helst...
Va det mitt undermedvetna som väckte mig vid 6??

 
 
Yvonne

Yvonne

15 augusti 2008 18:12

Ja, ha så har man en häxa till i vänkretsen! Hur ska det här sluta? ;-D

http://virvlans.bloggagratis.se

 
Yvonne

Yvonne

15 augusti 2008 18:15

Jaha, då har man en häxa till i vänkretsen?
Hur ska det bli?

http://virvlans.bloggagratis.se

 
Malin

Malin

15 augusti 2008 20:09

Vilken grej! Det är ju det jag säger *smile*. Det finns en mening med ALLT.
Kan förstå att Camilla blev glad. Fy vad hemskt om hästarna skulle försvinna. Vilken oro!!!
NU ska jag gå och sova. Har ont i huvudet något djävulskt och imorgon ringer klockan 05.30 Jag och mamma ska till bakluckan med lite grejer. Får se hur det går med den här huvudvärken?
Hoppas att du har det bättre? Vi måste höras SNART! Det har varit lite mycket här bara om jag säger så.
Kramis

http://lillskogen.just.nu

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Fogmar - 15 maj 2011 21:21

I april va jag iväg på en viltspårskurs med Simba. Varken han eller jag har någon gång tidigare spårat eller gjort nåt liknande så det va lite pirrigt. :) Kursen va 2 dagar och det va jätteroligt. Simba fattade snabbt vad han skulle göra och tyckte...

Av Maria Fogmar - 30 mars 2011 15:15

Den 20e mars fyllde min fina Snappie 8 år! Galet vad tiden går.. :) Och hur kan man bättre fira detta än att åka på clinic för Rick Lemay! Sagt o gjort, jag lastade pållen och tog Emelie o Simba med mig och åkte till Long valley i Nykvarn. De...

Av Maria Fogmar - 16 februari 2011 23:20

Idag kom jag äntligen iväg till ridhuset med Snappie :) Han har vilat sen vi gick omkull helt enkelt för att jag inte har lust att rida på is längre, märkligt va? :P, dessutom har jag haft en trasig ruta på transporten men nu är det fixat så jag ku...

Av Maria Fogmar - 21 januari 2011 13:11

Jaha, då har man varit på sjukhuset för första gången sen jag föddes för snart 33 år sen....   Gårdagen blev inte riktigt som jag hade tänkt mig... Skulle jobba extra på natten men på eftermiddagen så red jag Snappie på ridbanan, det va blankis...

Av Maria Fogmar - 4 januari 2011 21:46

Nytt år- nya möjligheter! :) Verkar bli ett spännande år, har idag hämtat min nya häst! Har köpt en islänning, sto född 17 maj 2010. Jättefin tjej som blir musblack, har nu alla möjliga färger.. Är nog många som kommer att höja på ögonbrynen ...

Ovido - Quiz & Flashcards