Alla inlägg den 31 oktober 2008

Av Maria Fogmar - 31 oktober 2008 13:35

Vilket skitväder!

Det har regnat HELA natten och hela dan idag... suck

Hästarna är inne, känns inte som nån större idé att släppa ut dom bara för att dom ska bli blöta och skitiga så dom fick lite extra hö inne istället. :)


Hundarna har dock varit ute i hundgården ett par timmar för vi har jobbat allihopa. Jag kom hem strax efter 12 och skulle ta in dom, gissa om Simba va vacker????

Insåg efter att jag börjat torka honom med handduken att det va bara o glömma- hela benen, magen och rumpan va täckt i blötlera..... KUL!

Dom kan gå in i ett stort rum men med tanke på hur blöt han va så har han väl varit ute o lekt, smile..

jaja... är ju inte bara o bara och tvätta honom med tanke på att jag har duschen på övervåningen och dit upp går han aldrig. (jag har en grind för trappen, vill inte att han ska springa upp o ner så han gör sig illa) och för den delen så har jag duschkabin och "lilla" Simba får inte plats där.. skratt!


Så det va bara att ta lilla "kalven" och gå ut igen och duscha honom ute vid garaget, som tur är har vi varmvatten där så han såg ut att tycka det va ganska mysigt.


Nu ligger han o snarkar!! bredvid mig i soffan, smile..

Ska låta honom sova nån timme sen ska vi åka till stallet o fixa med Snappie. Kanske longerar Snappie lite nu när han har varit inne hela dan för rider gör jag inte i det här vädret!


Sen ikväll så ska jag nog tända i öppna spisen, slå på en film och bara ligga i soffan och äta godis! :)

Ovido - Quiz & Flashcards