Alla inlägg den 20 december 2008

Av Maria Fogmar - 20 december 2008 22:08

Idag har jag varit helt slut!

Varför???

Jo min kära Simba vände på dygnet och va klarvaken inatt när jag försökte sova....

Jag va o julhandlade igår och Simba va hemma i hundgården, när jag kom hem vid sextiden så gjorde vi mat o grejade lite ute med hästarna.

Gick en promenad och sen satte jag mig i soffan o Simba la sig i den andra, so far so good.... Allt va som vanligt, jag somnade till i soffan ( ja, som vanligt sa jag ju, smile) och vaknade till 00.30 Stängde av tvn, släckte ner och gick upp för att lägga mig. Simba sover nere.

Jag hör hur han stökar omkring nere, ligger o biter på ett ben, går o dricker vatten osv. så jag har lite svårt att somna.

Somnar dock efter en stund men vaknar av att han sätter i gång o gnäller..

Suck... jaja han brukar ju faktiskt vilja nåt när han gnäller för det gör han aldrig annars så det va bara att gå ner. Möts av en jättepigg Simba som vill gå ut!!?? Klockan är nu halv tre...........

Ja det va bara att kliva i stövlarna och gå ut, och det behövdes tydligen för Simba hade lite o uträtta om jag säger så, skratt..

Nåväl, in igen-av med stövlarna- godnatt lilla vännen, upp för trappen och ner i sängen.... åhhhh, trött!!

Simba fortsätter att tassa omkring, flämtar, tuggar ben, dricker vatten....

- Men sov nu då!!!!!

ICKE!!!

En timme senare, halv fyra, börjar han prata IGEN!

Jag håller nu på att tappa det lilla förstånd jag har kvar, och inser att ska jag få sova så blir det på soffan nere.

Kliver ner för trappen och möts nu av en överlycklig hund som hoppar upp o ner och ser ut som- JIPPI; NU SKA VI LEKA!!!!!

Glöm den tanken ÄLSKLING!!

Nu SKA vi sova!

Simba är nu helpigg och tycker jag är jättetråkig som går direkt till soffan och bäddar ner mig. Kommer genast och slänger upp en tass på mig!

SOV!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! morr......

Efter att ha legat bredvid soffan och flämtat så han nästan studsa upp på bordet så somnar han, klockan är nu fyra!

Min klocka ringde 07.40 upp, ut med hunden, ut med hästarna, äta frukost, ner till Snappie, ut med honom, hem, fixa lite, tillbaka till Snappie, in med honom igen, åka till jobbet, hem från jobbet, hämta Simba hos mamma o pappa ( där sitter jag nu, min dator är fortfarande paj :( ), hem nu o ta in småhästarna, SEEEEN ska jag sova!!

Håll tummarna för att även Simba tycker det är en bra idé...


Sov gott!

Ovido - Quiz & Flashcards