Alla inlägg den 11 december 2008

Av Maria Fogmar - 11 december 2008 23:01

Idag vaknade jag iallfall i tid...... Veterinären skulle ju komma idag istället eftersom en viss undertecknad va lite trött i tisdags..... smile..

Min tuffa, stencoola, ubermacho casanova till hingst förvandlas till ett darrande löv som precis ska lämna trädet när han hör rösten på min veterinär, skratt! Han är så töntig, hon gick in i boxen först...

GLÖM DET! PÅ MITT REVIR??? Kommer aldrig på fråga tyckte Snappie så det va bara att ställa honom på gången.

Men gud va konstigt att det gör ont o få en spruta när man spänner varenda muskel man har i kroppen, och tro mig- mr stallion har ganska många och dom är väldigt hårda, smile- halsen blev ju som en spänd pilbåge.

Men efter lite klappar i pannan och lite övertygelse om att du överlever lilla vän så gick det riktigt bra. :) Andra nålen märkte han inte ens för då va han helt avslappnad.

Veterinären är helt förundrad över hur en häst kan ha så jäkla många o stora muskler i halsen, men sen är det ju också mr Snappie vi pratar om. ;)

Bodybuilderkillen.... :)


Nu är det sängen nästa, ska upp 4.40 för det är min tur att öppna på jobbet imorrn... Klockan 06.00 ska man stå givakt med ett leende på läpparna, wish me luck........... Öppningarna på macken kan jag ärligt säga är nåt jag INTE kommer att sakna.. Är inte riktigt min grej att gå upp halv fem..

Men o andra sidan så slutar jag 12 så då åker jag direkt hem och lägger mig i soffan och tar igen det jag missade på morgonen, skratt!


Sov gott allihopa! 

Av Maria Fogmar - 11 december 2008 00:32

Idag, onsdag, (klockan blev lite mycke så det är ju torsdag i skrivande stund men ni fattar.. ;) ) åkte jag in till uppsala på eftermiddan för att träffa mina nya kollegor på Hööks över en bit mat.

Vi- Märit, Jessie och Marie, möttes upp vid Gränby och åkte först ut till våran nya arbetsplats o spanade lite.. Den har ju inte ens öppnat än så vi stod utanför och glodde in genom fönstren :)

Sen begav vi oss till Svenssons taverna och åt mat, jättegott!!

Det känns verkligen jättebra med hela gänget och vi hade jättetrevligt, blev så klart en hel del hästprat då vi alla är hästtjejer... :)

Den 6 januari drar det igång med praktik i 3 dagar i upplands väsby, sen ska vi börja göra iordning butiken den 12 januari. Kommer minst sagt att bli fullt upp! Precis allt ska ju göras från början, hyllor m.m m.m

Vi slår upp dörrarna den 28 januari!


Nu är jag helt slut, jag kom hem 23.45 så jag ska faktiskt försöka komma i säng snart.. Måste vakna i tid imorrn för veterinären kommer och ska vaccinera Snappie. Han skulle ha fått sprutan i tisdags 9.30 men då vaknade jag av att mobilen ringer och min veterinär säger..

- Hej kärring (vi kallar varandra så, låt mig poängtera att jag känner min veterinär väldigt bra, smile) vad gör du???????????

Klockan va då 10..............

-Aj då.... :S

Som tur e visste jag att hon skulle till vårt stall på torsdag också, så vi får ta Snappie då istället, skratt

Första gången på länge som jag försover mig, behövde väl sova då antar jag eller hur??!! :)

Så det är nog bäst att jag hoppar i säng nu....... smile..

Ovido - Quiz & Flashcards