Direktlänk till inlägg 11 december 2008

Första träffen med nya kollegorna!

Av Maria Fogmar - 11 december 2008 00:32

Idag, onsdag, (klockan blev lite mycke så det är ju torsdag i skrivande stund men ni fattar.. ;) ) åkte jag in till uppsala på eftermiddan för att träffa mina nya kollegor på Hööks över en bit mat.

Vi- Märit, Jessie och Marie, möttes upp vid Gränby och åkte först ut till våran nya arbetsplats o spanade lite.. Den har ju inte ens öppnat än så vi stod utanför och glodde in genom fönstren :)

Sen begav vi oss till Svenssons taverna och åt mat, jättegott!!

Det känns verkligen jättebra med hela gänget och vi hade jättetrevligt, blev så klart en hel del hästprat då vi alla är hästtjejer... :)

Den 6 januari drar det igång med praktik i 3 dagar i upplands väsby, sen ska vi börja göra iordning butiken den 12 januari. Kommer minst sagt att bli fullt upp! Precis allt ska ju göras från början, hyllor m.m m.m

Vi slår upp dörrarna den 28 januari!


Nu är jag helt slut, jag kom hem 23.45 så jag ska faktiskt försöka komma i säng snart.. Måste vakna i tid imorrn för veterinären kommer och ska vaccinera Snappie. Han skulle ha fått sprutan i tisdags 9.30 men då vaknade jag av att mobilen ringer och min veterinär säger..

- Hej kärring (vi kallar varandra så, låt mig poängtera att jag känner min veterinär väldigt bra, smile) vad gör du???????????

Klockan va då 10..............

-Aj då.... :S

Som tur e visste jag att hon skulle till vårt stall på torsdag också, så vi får ta Snappie då istället, skratt

Första gången på länge som jag försover mig, behövde väl sova då antar jag eller hur??!! :)

Så det är nog bäst att jag hoppar i säng nu....... smile..

 
 
Malin Hedén

Malin Hedén

11 december 2008 22:36

*hehe* Det lönar sig att "klaga" ;-)
Vad roligt att ni hade så trevligt. Det bådar ju verkligen gott. Jag kommer och jobbar extra sedan när ni blir sjuka *smile*.
Hoppas att du haft en bra dag och att du inte tappade lusten totalt efter att du läst mitt oerhört positiva mail *fniss*.
Kramis till dig min vän/ Malin

http://www.malinheden.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Fogmar - 15 maj 2011 21:21

I april va jag iväg på en viltspårskurs med Simba. Varken han eller jag har någon gång tidigare spårat eller gjort nåt liknande så det va lite pirrigt. :) Kursen va 2 dagar och det va jätteroligt. Simba fattade snabbt vad han skulle göra och tyckte...

Av Maria Fogmar - 30 mars 2011 15:15

Den 20e mars fyllde min fina Snappie 8 år! Galet vad tiden går.. :) Och hur kan man bättre fira detta än att åka på clinic för Rick Lemay! Sagt o gjort, jag lastade pållen och tog Emelie o Simba med mig och åkte till Long valley i Nykvarn. De...

Av Maria Fogmar - 16 februari 2011 23:20

Idag kom jag äntligen iväg till ridhuset med Snappie :) Han har vilat sen vi gick omkull helt enkelt för att jag inte har lust att rida på is längre, märkligt va? :P, dessutom har jag haft en trasig ruta på transporten men nu är det fixat så jag ku...

Av Maria Fogmar - 21 januari 2011 13:11

Jaha, då har man varit på sjukhuset för första gången sen jag föddes för snart 33 år sen....   Gårdagen blev inte riktigt som jag hade tänkt mig... Skulle jobba extra på natten men på eftermiddagen så red jag Snappie på ridbanan, det va blankis...

Av Maria Fogmar - 4 januari 2011 21:46

Nytt år- nya möjligheter! :) Verkar bli ett spännande år, har idag hämtat min nya häst! Har köpt en islänning, sto född 17 maj 2010. Jättefin tjej som blir musblack, har nu alla möjliga färger.. Är nog många som kommer att höja på ögonbrynen ...

Ovido - Quiz & Flashcards