Direktlänk till inlägg 5 juli 2009

Första tävlingen avklarad!

Av Maria Fogmar - 5 juli 2009 16:42

Igår lördag va det dags för Snappies årsdebut i Enköping, på Low budget show.

Jag har ju inte tävlat med honom sen oktober förra året och då han nu har blivit 6 år så klassas han som senior häst numera så nu är det stång som gäller och enhandsfattning. :)


Jag va inställd på att åka dit för att göra en lugn o kontrollerad runda så vi får en bra start på säsongen.

Min klass (open reining) gick sist på dan och det är lite svårt att veta när det kommer vara dags för mig att rida, så jag satt hemma ganska länge och väntade på besked när lunchen där skulle börja så jag kunde åka lite senare.

Lunchen skulle börja ca kl 13 så kvart i ett lastade jag o åkte.

Jag va framme vid tvåtiden och kunde konstatera att det va gott om tid så jag gick runt och hälsade på gamla vänner och tittade lite när dom jag känner tävlade.

Sånna här dar är man verkligen glad att man har en så cool häst som Snappie för när jag satt i ridhuset på läktaren och tittade så drog världens åskväder in med dunder o brak och ett riktigt skyfall..

Snappie stod då på transporten men va hur lugn som helst- skönt!

Simba va med mig men brydde sig inte han heller. :)


Jag insåg ganska snabbt att det skulle bli en sen kväll det här.... suck

Klockan 18.45 började jag rida och min klass började ca 19.30

Jag red som nummer 2 av totalt 12 startande i klassen och Snappie skötte sig superbra. Det va väldigt dålig luft i ridhusena pga värmen så han va ganska svettig och lite seg så spinnen blev lite långsamma men volterna och bytena satt klockrent och han stoppade riktigt fint så jag är jättenöjd.


Våran ritt resulterade i en tredje placering och han fick därmed sin första senior poäng på sin första senior start- inte illa!!


Trötta, svettiga men väldigt nöjda åkte vi hemåt och va hemma vid stallet ca 22.30

 
 
Ingen bild

Emelie

6 juli 2009 20:39

Grattis :) bra start påsäsngen!

 
Malin Hedén

Malin Hedén

7 juli 2009 19:31

Det visste jag ju redan, att ni skulle placera er i toppen *smile*.
Ja, Snappie är verkligen cooool! Glömmer aldrig förra sommaren (eller när det var) då vi stod på ridbanan och det small en åskknall, som fick både dig och mig att tappa håret. Snappie vinklade ena örat och funderade varför vi var så upprörda *skrattar*.
Stort grattis vännen! Im impressed, like always ;-)

http://www.malinheden.se

 
Cilla

Cilla

9 juli 2009 19:55

Grattis!! Vad kul för er!! När var tävlingen i Högbo?? Försöker få med mig Malin och åka och kolla på dig!! Kan vara bra att ha tankarna någon annanstans en stund!
Kram Cilla

http://cillalindblad.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Fogmar - 15 maj 2011 21:21

I april va jag iväg på en viltspårskurs med Simba. Varken han eller jag har någon gång tidigare spårat eller gjort nåt liknande så det va lite pirrigt. :) Kursen va 2 dagar och det va jätteroligt. Simba fattade snabbt vad han skulle göra och tyckte...

Av Maria Fogmar - 30 mars 2011 15:15

Den 20e mars fyllde min fina Snappie 8 år! Galet vad tiden går.. :) Och hur kan man bättre fira detta än att åka på clinic för Rick Lemay! Sagt o gjort, jag lastade pållen och tog Emelie o Simba med mig och åkte till Long valley i Nykvarn. De...

Av Maria Fogmar - 16 februari 2011 23:20

Idag kom jag äntligen iväg till ridhuset med Snappie :) Han har vilat sen vi gick omkull helt enkelt för att jag inte har lust att rida på is längre, märkligt va? :P, dessutom har jag haft en trasig ruta på transporten men nu är det fixat så jag ku...

Av Maria Fogmar - 21 januari 2011 13:11

Jaha, då har man varit på sjukhuset för första gången sen jag föddes för snart 33 år sen....   Gårdagen blev inte riktigt som jag hade tänkt mig... Skulle jobba extra på natten men på eftermiddagen så red jag Snappie på ridbanan, det va blankis...

Av Maria Fogmar - 4 januari 2011 21:46

Nytt år- nya möjligheter! :) Verkar bli ett spännande år, har idag hämtat min nya häst! Har köpt en islänning, sto född 17 maj 2010. Jättefin tjej som blir musblack, har nu alla möjliga färger.. Är nog många som kommer att höja på ögonbrynen ...

Ovido - Quiz & Flashcards