Direktlänk till inlägg 13 augusti 2009

Har ju inte hänt nåt............?

Av Maria Fogmar - 13 augusti 2009 21:41

Ja jag vet att jag inte har bloggat på länge men det har ju inte hänt ett skit! :)

Ok då, NÅT har jag väl gjort men tro mig det är ytterst lite. skratt..


Jag va och tävlade Snappie på nationals på Strömsholm förra veckan?! tror jag det va :P... nåväl vi va med i SQHA Breeders reining.

Det va ca 30 grader varmt och Snappie va plaskblöt av svett men gjorde bra ifrån sig ändå. Tyvärr kom han på just denna dag att varför inte pröva nåt jag ALDRIG har gjort förr.... Så han fattade VÄNSTER galopp i HÖGER volt?!?!??!?!?!?!

Jag blev så paff att det tog typ 2 sekunder innan jag fattade va han gjort och böt galopp på honom, detta resulterade så klart i minuspoäng och vi hamnade på en sjundeplats.

Det va jättetight mellan scoren, skillde t.ex bara 1 poäng mellan mig och Lisa och hon kom trea!

Så om OM hade funnits och jag inte hade fått fel galopp så hade vi kommit tvåa... Men han kändes iallafall mycket bättre än i Sandviken så jag är nöjd ändå. :)


Ja, för övrigt då......... hmm.....

Malin har flyttat ner Jazzie till Örnbergs så nu är vi "boxgrannar", jättekul. :)


Simba har badat en gång till, och simmade denna gång flera meter.

Så duktig, smile.

Just det, har äntligen hittat ett täcke som passar Simba!

Va?? tänker ni väl- HAN behöver väl inget täcke?

Nej det gör han verkligen inte, MEN det är bra att ha ett regntäcke om man är utomhus på utställningar. Inte kul när Simba- uffefluffpäls- blir blöt...

Hur som helst så har det inte funnits nåt täcke i hans storlek, det största jag har hittat va i storlek 70 cm och han mäter 90 cm över ryggen!

Men nu hade Hööks fått in ett nytt täcke som gick ända upp till 90 cm- JIPPI, satt som en smäck! :)


Känns nästan som hösten är på väg, det blir helt becksvart på kvällar o nätter nu. Ganska mysigt faktiskt men det kunde gärna få fortsätta vara varmt på dagarna..

Idag har det varit helt ok men nu på kvällen så drog regnet in....

Så nu ska jag dra på mig regnkläderna för Simba vill ut. :)

 
 
Malin Hedén

Malin Hedén

13 augusti 2009 22:44

Hej vännen!
Kul att se lite nya rader. Ungefär som att inte vi träffas VARJE dag och pratar om vad som händer i ditt liv *skrattar*?
Men kanske att du missar och berättar något som jag då kan läsa om här *smile*?
Duktiga är ni du och Snappie och det är imponerande vilket fint jobb du har lagt ned på honom. Han är trots allt hingst, tjurskallig, trög och ................VÄRLDENS SÖTASTE KILLE.
Jag ser fram emot när vi kan börja RIDA tillsammans med våra Kvartar.
Kram och godnatt!
Ses imorgon och hoppas på uppehållande väder
/Malin

http://www.malinheden.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Fogmar - 15 maj 2011 21:21

I april va jag iväg på en viltspårskurs med Simba. Varken han eller jag har någon gång tidigare spårat eller gjort nåt liknande så det va lite pirrigt. :) Kursen va 2 dagar och det va jätteroligt. Simba fattade snabbt vad han skulle göra och tyckte...

Av Maria Fogmar - 30 mars 2011 15:15

Den 20e mars fyllde min fina Snappie 8 år! Galet vad tiden går.. :) Och hur kan man bättre fira detta än att åka på clinic för Rick Lemay! Sagt o gjort, jag lastade pållen och tog Emelie o Simba med mig och åkte till Long valley i Nykvarn. De...

Av Maria Fogmar - 16 februari 2011 23:20

Idag kom jag äntligen iväg till ridhuset med Snappie :) Han har vilat sen vi gick omkull helt enkelt för att jag inte har lust att rida på is längre, märkligt va? :P, dessutom har jag haft en trasig ruta på transporten men nu är det fixat så jag ku...

Av Maria Fogmar - 21 januari 2011 13:11

Jaha, då har man varit på sjukhuset för första gången sen jag föddes för snart 33 år sen....   Gårdagen blev inte riktigt som jag hade tänkt mig... Skulle jobba extra på natten men på eftermiddagen så red jag Snappie på ridbanan, det va blankis...

Av Maria Fogmar - 4 januari 2011 21:46

Nytt år- nya möjligheter! :) Verkar bli ett spännande år, har idag hämtat min nya häst! Har köpt en islänning, sto född 17 maj 2010. Jättefin tjej som blir musblack, har nu alla möjliga färger.. Är nog många som kommer att höja på ögonbrynen ...

Ovido - Quiz & Flashcards