Alla inlägg den 21 november 2009

Av Maria Fogmar - 21 november 2009 19:34

Jag trodde Snappie och jag hade provat dom flesta upplevelserna tillsammans men igår provade vi en ny- stage diving!

Satt o galopperade i godan ro när plötsligt högre makter tyckte att NU va det dags!

Man har ju hört att det ska vara en underbar utomkroppslig upplevelse att stage diva, utomkroppslig ja... men vet ifan om jag tyckte det va så underbart när ryggen slog i backen! Tyckte tvärtom att det gjorde in i helvete ont! :(

Kanske va det som att "diva" i jukkas järvi- va liksom inte nån som stod och tog emot.. hrm.. Endast moder jord, and that bitch is hard!


Vad hände??? Jo, jag har ju ibland lite problem med ryggen och nerver som ligger i kläm så häromdan testade jag min engelska sadel på Snappie för den är ju lite lättare att hantera. Gick hur bra som helst men ett litet tips från coachen: använd INTE en sadelgjord med resår i BÅDA ändarna! Varför? Jo för risken är ganska stor att sadeln snurrar runt vilket den gjorde för mig...


Men det va bara att fånga hästen, sadla om och upp igen. Denna gång lite mindre graciöst dock.. aj..

Nej, i fortsättningen håller jag mig PÅ scenen!


Och som en cowboy skulle ha sagt: If you´re not making dust, you´re eating it!!


Ovido - Quiz & Flashcards