Alla inlägg den 4 september 2008

Av Maria Fogmar - 4 september 2008 21:54

Idag på eftermiddan tog jag med Simba på promenad ner till centrum, måste ju vänja honom lite. :)

Vi gick förbi skolan först där barnen stod o väntade på bussarna hem, gissa om vi fick blickar efter oss.. :)

Sen gick vi på "baksidan" av centrum ner till busstationen, mamma skulle komma med bussen från jobbet så vi gick för att möta henne.

Där satte jag mig på en bänk o väntade, Simba satte sig så fint bredvid mig o tittade sig omkring. Sen när bussen kom så stannade den precis där vi satt, det vällde ut skolungdomar o annat folk mitt framför näsan på honom.

Och OJ va han blev stressad- INTE! skratt, han är bara hur cool som helst. :)

Sen gick vi in i centrum för mamma skulle handla lite, så Simba o jag letade upp en ny bänk o satte oss för att vänta.

Jag tror vi satt där ca 15 minuter och under den tiden så kom det fram 4 personer o hälsade på honom!

-"ÅÅHHH, va söt han är"

-"ÅÅHH, vilken fin hund"

-"ÅÅHH, vad mjuk o gosig han är"

skratt, ja han är ju det.. ;)

Simba visade sig från sin bästa sida och satt vackert o hälsade på alla- duktig kille!

Sen promenerade vi hem igen, lätt som en plätt! Det där va väl inget o hetsa upp sig för, lite folk o massa bilar är väl bara kul?! :)

Ja, han är härlig min "lilla" Simba.

Va för övrigt ca 7 bilar som saktade in o höll på att köra i diket när dom passerade oss där vi strosade fram o "ägde" stan. skratt!

Av Maria Fogmar - 4 september 2008 13:55

Har för övrigt inte hänt så mycke, har semester veckan ut.

Märkligt va fort man anpassar sig till att göra absolut ingenting, skratt!

Gick ut i skogen häromdan med Karin för att leta svamp, fy f-n va med mygg det va! Vi höll på att bli tokiga. Men vi hittade lite svamp iaf, lite kantareller o karl-johan. Så det blev nystekt svamp på hårdbrödmacka när vi kom hem o äppelpaj till efterrätt- mums!

Rider Snappie i stort sett som vanligt nu, lite lugnt så klart för han har ju vilat ett tag, men det funkar bra.

Simba växer som bara den, han är nu 18 veckor och väger ca 25 kilo o mäter ca 57 cm i mkh. :)

Börjar bli lite tungt nu när han ska i och ur bilen, pust.. :)

Men va gör det när man är sååå söt! Alla som träffar honom faller som käglor, han är ju så underbar.

Tänkte försöka åka in till stan (uppsala) med honom nån dag och miljöträna lite bland folk. Ska nog inte va några problem för han anpassar sig otroligt bra till alla galna upptåg jag tar med honom på. :)


Av Maria Fogmar - 4 september 2008 13:46

Om ni inte redan har sett dom så måste ni bara kolla in min hemsida och titta på dom nya bilderna på mig o snappie!! Jättefina! (om jag får säga det själv... ;) )

Ovido - Quiz & Flashcards