Alla inlägg den 5 september 2008

Av Maria Fogmar - 5 september 2008 20:53

Idag åkte jag in till uppsala för att miljöträna Simba!

Mamma skulle börja jobba kl 13 så jag passade på o skjutsade in henne till stan. Vi va i stan ca kl 11, vi gick runt lite överallt mitt på gågatan genom stan. Kan säga att det va ganska mycke folk ute, det är ju fredag.... :)

Simba va hur cool som helst och drog en hel del blickar till sig ;)

Han blev ordentligt skrämd en gång, några ungdomar gick förbi oss, och den ena kastade en bok på den andra som då skrek rakt ut som om han hade fått en orm rätt upp i ansiktet (nej, jag blev inte speciellt glad.....snorungar, morr...) och då blev Simba jättestressad o ville bara därifrån. Han drog i kopplet som bara den, men då stannade jag o väntade lite bara utan att säga nåt till honom och sen gick jag tillbaka till platsen där det hände. Vill ju inte att han ska lära sig att "fly".

Han va lite orolig, men jag satte mig på huk bredvid honom o "bara va" en stund. Då kom det fram en gammal dam till oss, o hon sa att "nu har du träffat en riktig hundtant för jag har haft hundar i hela mitt liv" jättegullig dam, hon klappade lite på honom o pratade en stund så då blev det ju en positiv händelse på den tidigare så "farliga" platsen. :)

Sen fortsatte vi att gå o då va han lugn igen.

Mamma skulle in på några affärer o titta så då fick vi vänta utanför, då sitter han så snällt bredvid mig o tittar lite.

Några stycken kom fram o hälsade, är väl svårt att låta bli när man ser ett sånt charmtroll. ;)

När vi stod utanför en affär o väntade så stod frälsningsarmén o sjöng för fulla halsar mitt över gatan, det bekom honom inte alls.

Och mitt på torget när mamma o jag åt varsin hamburgare så kommer det en ambulans farande med sirenerna på, då tänkte jag att nu kanske han reagerar, men icke! :)

Så idag har han fått varit med om det mesta, storstadstrafik, passerande tåg, hundratals människor, ambulanser m.m m.m

Och han klarade testet med beröm godkänt!

Kan säga att det va en väldigt stolt matte som med ett leende på läpparna tog bilen o åkte hem igen! :)

Väl hemma så somnade han som en klubbad oxe ute på altanen, något trött kan jag säga :) för att sen vakna till liv full av bus o spring i benen, så då blev det till att leka med Alli i hundgården.

Jag tror nog att han kommer sova riktig skönt inatt, lilla gubben..

Ovido - Quiz & Flashcards