Alla inlägg den 13 september 2008

Av Maria Fogmar - 13 september 2008 21:54

Idag va det dags för tävlingsdebut för Simba! :)

För att ta det från början så skulle jag ju självklart bada honom också. :)

Det gjordes igår i stallets duschbox, där fanns det gått om plats för "lilla" Simba..

Han tyckte väl det va sådär att bli helt dränkt och shamponerad men insåg ganska snabbt att det va bara att gilla läget, smile..

Åkte hem med en MYCKET blöt hund och tog fram hårfönen- "skojar du med mig???" såg Simba ut att tycka- skratt, men det gick bra det med efter en stund. :)

Resultatet- SUPER MEGA FLUFF!! :)

Så idag åkte jag och Anita till Tierp på en inofficiell utställning. Tack snälla Anita för att du följde med och visade hur man ställer ut hund. :)

Det va cirka 160 hundar anmälda men jag va tyvärr själv i min klass :(

Domare va Jens Myrman, och Simba fick HP och blev BIR.

Vi gick då vidare till "utställningens vackraste valp" men fick då se oss besegrade bland ca 25 andra valpar.

Jag är mycket nöjd med dagen och Simba har ännu en gång visat att han har ett oslagbart psyke, skötte sig hur fint som helst hela dagen. :)

Bilder och omdömet från domaren kommer på min hemsida så fort min webmaster har kommit hem från semestern. :)

Ovido - Quiz & Flashcards