Direktlänk till inlägg 26 oktober 2009

Badväder??

Av Maria Fogmar - 26 oktober 2009 18:43

Igår när jag va i stallet på förmiddagen så tog jag Simba på en långpromenad, brukar gå en extralång prommis när jag ska jobba natt så han är nöjd medans jag sen ska sova.

Jag va ute i skogen en timme och han sprang omkring lös och tyckte det va helskönt o lufsa runt.

Det va ganska varmt igår, hela 7 plusgrader!! Ja, det tyckte Simba iallafall, smile, men blött o skitigt.

Efter den rundan va han riktigt nöjd och vi åkte hem.

När vi är hemma släpper jag ut honom medans jag skulle spola av bilen lite snabbt, inge konstigt med det..

Han strosar runt lite på gården som han brukar men får efter en stund världens frispel!!

Han rusar runt som en galning, far fram o tillbaka över gårdsplan. Karin va ute o krattade löv och dom högarna totalanföll han!

HELT TOKIG!! skratt

Simba höst  

Den här bilden är ju tagen ganska exakt för ett år sen men i såna här högar flög han omkring i igår.


Efter en stund så dämpar han sig lite och återgår till sitt strosande, vid det här laget pratar jag i mobilen...

När jag sen vid ett tillfälle vänder mig om så är det det här jag ser...


ligger i vattnet  


MEN!!!! Det är inte i fågelbadet han ligger den här gången (det är ju undanställt vid det här laget då JAG anser att badsäsongen är över...hmm) utan han ligger i en liten damm vi har bredvid en åker.......................


Ja, vad ska man säga... Vi har tydligen olika åsikter om vilken badtemperatur det ska vara för att ta sig ett dopp..

 
 
Malin Hedén

Malin Hedén

30 oktober 2009 23:24

"Sådan matte, sådan hund"
Så vitt jag vet så är ju inte hans matte riktigt klok heller ;-)?
Kramis

http://www.malinheden.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Fogmar - 15 maj 2011 21:21

I april va jag iväg på en viltspårskurs med Simba. Varken han eller jag har någon gång tidigare spårat eller gjort nåt liknande så det va lite pirrigt. :) Kursen va 2 dagar och det va jätteroligt. Simba fattade snabbt vad han skulle göra och tyckte...

Av Maria Fogmar - 30 mars 2011 15:15

Den 20e mars fyllde min fina Snappie 8 år! Galet vad tiden går.. :) Och hur kan man bättre fira detta än att åka på clinic för Rick Lemay! Sagt o gjort, jag lastade pållen och tog Emelie o Simba med mig och åkte till Long valley i Nykvarn. De...

Av Maria Fogmar - 16 februari 2011 23:20

Idag kom jag äntligen iväg till ridhuset med Snappie :) Han har vilat sen vi gick omkull helt enkelt för att jag inte har lust att rida på is längre, märkligt va? :P, dessutom har jag haft en trasig ruta på transporten men nu är det fixat så jag ku...

Av Maria Fogmar - 21 januari 2011 13:11

Jaha, då har man varit på sjukhuset för första gången sen jag föddes för snart 33 år sen....   Gårdagen blev inte riktigt som jag hade tänkt mig... Skulle jobba extra på natten men på eftermiddagen så red jag Snappie på ridbanan, det va blankis...

Av Maria Fogmar - 4 januari 2011 21:46

Nytt år- nya möjligheter! :) Verkar bli ett spännande år, har idag hämtat min nya häst! Har köpt en islänning, sto född 17 maj 2010. Jättefin tjej som blir musblack, har nu alla möjliga färger.. Är nog många som kommer att höja på ögonbrynen ...

Ovido - Quiz & Flashcards