Alla inlägg den 28 april 2009

Av Maria Fogmar - 28 april 2009 16:43

I lördags skulle jag till Gimo i ett ärende och självklart slet jag med mig Emelie, jag menar man vet ju aldrig vad man kan hitta på, skratt!


Strålande sol och nästan 20 grader varmt, härligt..

Vi stannade på en mack och köpte glass, mums

Va tusan när vi ändå är på ett "nytt" ställe- varför inte gå våran dagliga promenad här i stället?!

Så vi styrde kosan till idrottsplatsen och deras elljusspår.

Man kan välja mellan 1, 2, 4, 5.5 och 7,8 km..

Ja va f-n tänkte vi, vi har ju gått 1.3 mil hemma så självklart tar vi väl 7.8


hmmm... nu visade det sig att Gimos elljusspår inte direkt gick på plan mark.. :S

Herregud, det gick upp o ner värre än på Gröna lund!

Vi kom fram till skylten där det stod 1 km och höll redan på att svimma, skratt! Vi styrde snabbt om i våra tappra planer att gå 7.8 km och beslöt oss för 5.5 istället, kändes störtlöjligt med den "korta" sträckan men det va nog tur att vi ändrade riktning..

Snacka om powerwalking! Underlaget bestod av sand- TUNGT!

Rundade ena kröken efter den andra och möttes varje gång av en backe som inte va av denna värld, jösses!

Och som alla vet..... efter en uppförsbacke.... går det nerför på andra sidan...

Så här såg det ut....


Behöver jag tillägga att vi inte va så kaxiga efter dom 5.5 kilometrarna....?

Men det va faktiskt kul ändå, men svettigt :P


Nej, nu ska jag till stallet och rida Mr Snapson =)

Ovido - Quiz & Flashcards