Alla inlägg den 28 juni 2009

Av Maria Fogmar - 28 juni 2009 14:30

Sommaren har kommit med strålande sol och 25 grader varmt!

Underbart javisst men min kära Simba tycker det är lite varmt med sin pälsjacka =)

Måste hitta nånstans där jag kan bada med honom men det är ju inte så många badplatser du får ta med hunden på... :S


Hmm.. nåt måste göras.....

Kommer ju ihåg när han va liten och han la sig i en stor balja med vatten, den baljan rymmer numera bara hans framtassar, skratt.

Kom att tänka på ett gammalt fågelbad vi hade i trädgården hemma hos mamma o pappa när jag va liten. Den hade fontän och allt möjligt, DEN kanske kunde funka????

Sagt o gjort, fick med mig pappa ut i garaget och rev fram den under allt bråte.

Ja- kan nog funka..

Körde hem den i hästtransporten- ja så stor är den :), och tvättade rent den på gräsmattan och fyllde på med vatten.

Släppte ut Simba från hundgården och han rusade rakt fram, tittade lite i 2 sekunder sen klev han i.

Blev en riktig succé!!

Efter typ 2 varv runt i den för att kolla botten och så, så gjorde han precis vad jag anade att han skulle göra.......


Japp- han la sig ner!! hahaha

Såg så himla härligt ut och han va riktigt nöjd. :)


Så va gör man inte för sin "lilla" vovve, smile..


Det ligger bilmattor i botten får jag tänkte dom skulle hjälpa om det blev halt men det tyckte inte Simba om. Efter bara några minuter tittade han på dom ungefär som- vad är det för skit som ligger i min pool???

Sen bar han helt sonika bort dom och la dom på gräsmattan istället! :)

Ovido - Quiz & Flashcards