Direktlänk till inlägg 18 november 2008

visa inte detta för din chef... :)

Av Maria Fogmar - 18 november 2008 12:32

Det här satt uppe på väggen inne hos en hantverkare jag besökte i somras, lite kul faktiskt...


UNDRAR DU VARFÖR DU ALDRIG FÅ TA LEDIGT NÄR DU VILL?


Så du vill ta ledigt en dag?

Vet du egentligen vad du begär??


Året har 365 dagar, men du arbetar ju inte varje dag. Under årets 52 veckor har du ledigt två dagar varje vecka. Då återstår 261 dagar..


Du är ledig 16 timmar varje dag, det blir sammanlagt 170 dagar. Nu återstår 91 dagar som du kan arbeta..


Varje dag tar du lunch 1 timme, det blir sammanlagt 48 dagar. Nu återstår 43 dagar..


Du behöver inte arbeta 6 röda dagar under året, det blir sammanlagt 37 dagar kvar..


Varje dag tar du 10 minuters kafferast, totalt 11 dagar. Kvar finns 26 dagar..


Sedan har du 25 dagars semester..


DÅ ÅTERSTÅR BARA EN DAG OCH DEN FÖRSTÅR DU VÄL ATT DU INTE KAN TA LEDIGT?????

 
 
Malin Hedén

Malin Hedén

18 november 2008 21:52

*asgarv* Den var bra!
kram påre

http://www.malinheden.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Fogmar - 15 maj 2011 21:21

I april va jag iväg på en viltspårskurs med Simba. Varken han eller jag har någon gång tidigare spårat eller gjort nåt liknande så det va lite pirrigt. :) Kursen va 2 dagar och det va jätteroligt. Simba fattade snabbt vad han skulle göra och tyckte...

Av Maria Fogmar - 30 mars 2011 15:15

Den 20e mars fyllde min fina Snappie 8 år! Galet vad tiden går.. :) Och hur kan man bättre fira detta än att åka på clinic för Rick Lemay! Sagt o gjort, jag lastade pållen och tog Emelie o Simba med mig och åkte till Long valley i Nykvarn. De...

Av Maria Fogmar - 16 februari 2011 23:20

Idag kom jag äntligen iväg till ridhuset med Snappie :) Han har vilat sen vi gick omkull helt enkelt för att jag inte har lust att rida på is längre, märkligt va? :P, dessutom har jag haft en trasig ruta på transporten men nu är det fixat så jag ku...

Av Maria Fogmar - 21 januari 2011 13:11

Jaha, då har man varit på sjukhuset för första gången sen jag föddes för snart 33 år sen....   Gårdagen blev inte riktigt som jag hade tänkt mig... Skulle jobba extra på natten men på eftermiddagen så red jag Snappie på ridbanan, det va blankis...

Av Maria Fogmar - 4 januari 2011 21:46

Nytt år- nya möjligheter! :) Verkar bli ett spännande år, har idag hämtat min nya häst! Har köpt en islänning, sto född 17 maj 2010. Jättefin tjej som blir musblack, har nu alla möjliga färger.. Är nog många som kommer att höja på ögonbrynen ...

Ovido - Quiz & Flashcards