Alla inlägg under november 2008

Av Maria Fogmar - 1 november 2008 09:29

Vakna allihopa och titta ut, helt underbart väder!

Vädergudarna måste ha haft en sjuhelsikes fest igår, för idag verkar dom inte så kaxiga, skratt.

Det va ju som sagt oväder igår, regnade och blåste som bara den.

Mina plastmöbler på altanen stod inte riktigt där jag ställde dom sist, smile,

dom låg huller om buller. Diverse saker på gården har blåst omkring och det ligger massa smågrenar från träden på hela gräsmattan.

När jag gick ut med Simba för sista kvällspinket igår strax före tolv på natten så snöade!! det.. Det va första snön här för i år..

Fick knappt upp dörren pga blåsten.


Vaknade idag strax före åtta och vänder blicken mot fönstret, jag har ingen gardin så jag ser direkt om det är nån idé att gå upp eller inte skratt,

strålande sol!!??

Jag visste visserligen att det skulle va fint väder i helgen, men så snabbt?

Klär på mig och går ut med Simba, det är 2 plusgrader, solen skiner och det är helt vindstilla och alldeles tyst..

Helt oslagbart, Simba lufsar runt helt ljudlöst, solen värmer jätteskönt.

Släpper ut småhästarna hemma och dom rullar sig o ser ut att njuta för fullt ute i det vackra vädret, dom va ju inne hela dan igår pga vädret.

Nu ska jag åka o släppa ut Snappie som också har varit inne igår, sen blir det hökörning idag. Måste fylla på lagret hemma till vintern.


Men gå ut och njut idag för man vet aldrig när vädergudarna vaknar till från baksmällan! :)

happy hallowen!

Ovido - Quiz & Flashcards