Direktlänk till inlägg 20 april 2009

Utslitet gummi!

Av Maria Fogmar - 20 april 2009 23:11

Trot eller ej men Emelie och jag kämpar på med våra promenader!

Vi har ju bara gått en vecka men tyckte redan att vår runda på 7.4 km va för kort så igår utökade vi rundan till 8.6 km..

Tyckte ändå inte att det "tog nåt", vi va ju inte ens trötta när vi kom tillbaka så idag utökade vi liiiite till, smile....

Det slutade på 1.32 mil!!!! Hoppsan...

Fortfarande i samma raska tempo och konstant babblandes, haha.


Så nu har jag knappt nåt mönster kvar under sulorna på skorna, och ska det fortsätta så här så får jag nog införskaffa nya. =)

Kan iallafall erkänna att nu, ca 3 timmar efter promenaden, så börjar låren att kännas stumma...

Undrar hur jag känner mig imorrn, smile..


Men det gör gott med våra powerwalks, man får i sig så mycke syre att man är helt slut på kvällarna. Ligger nu i soffan och gäspar varannan minut. :)


Snappie fick vila idag, han har gått så himla bra dom senaste gångerna jag har ridit så idag fick han en heldag i hagen.

Men imorrn ska jag rida..


Har för övrigt fått på sommardäcken på bilen, äntligen!! :D

 
 
Malin Hedén

Malin Hedén

21 april 2009 01:30

Ja, visst är det väl superhärligt att promenera. Jag bara älskar det och gör det varje dag MINST sex kilometer. Det gör gott och ger framförallt energi. Duktiga ni är!
Vad mäter ni med? Mäter ni upp med bilen före eller efter, eller har ni mätare på er? Det skulle ju vara himla bra, för själv tar jag bilen och mäter, men det går ju inte överallt. Allra minst min skogspromenad. Den tar en och en halv timme och jag går riktigt fort. Jag går ju sex kilometer under en timme, så inte vet jag? Fyrhjulingens mätare fungerar ju inte, så jag kan ju inte ta den heller.
Kämpa på! Man mår bra av motion. Promenader tror jag mer på än att springa. Kanske inte om man behöver bränna fett, men det behöver ju knappast du ;-). Fördelen med att gå är att det sliter mindre på knän och fötter. Ställer ju högre krav på skor om inte annat.För min del har det ju visat sig att min rygg inte pallar löpning. Nu gör jag det ändå ibland, men jag får ju verkligen lida för det efter. Synd för jag gillar verkligen att springa:-(
Nästa blogginlägg handlar om du vet vad va? Om det du började med igår? Jag trodde ju att dagens skulle handla om det *besviken*.
Hörs imorgon!
Kramis

http://www.malinheden.se

 
Yvonne Söder

Yvonne Söder

23 april 2009 19:22

För det första vad gör Du uppe så där dags Malin? *argghhh mamma*
Sen säger jag bara: DUKTIGA FLICKOR!

http://virvlans.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Fogmar - 15 maj 2011 21:21

I april va jag iväg på en viltspårskurs med Simba. Varken han eller jag har någon gång tidigare spårat eller gjort nåt liknande så det va lite pirrigt. :) Kursen va 2 dagar och det va jätteroligt. Simba fattade snabbt vad han skulle göra och tyckte...

Av Maria Fogmar - 30 mars 2011 15:15

Den 20e mars fyllde min fina Snappie 8 år! Galet vad tiden går.. :) Och hur kan man bättre fira detta än att åka på clinic för Rick Lemay! Sagt o gjort, jag lastade pållen och tog Emelie o Simba med mig och åkte till Long valley i Nykvarn. De...

Av Maria Fogmar - 16 februari 2011 23:20

Idag kom jag äntligen iväg till ridhuset med Snappie :) Han har vilat sen vi gick omkull helt enkelt för att jag inte har lust att rida på is längre, märkligt va? :P, dessutom har jag haft en trasig ruta på transporten men nu är det fixat så jag ku...

Av Maria Fogmar - 21 januari 2011 13:11

Jaha, då har man varit på sjukhuset för första gången sen jag föddes för snart 33 år sen....   Gårdagen blev inte riktigt som jag hade tänkt mig... Skulle jobba extra på natten men på eftermiddagen så red jag Snappie på ridbanan, det va blankis...

Av Maria Fogmar - 4 januari 2011 21:46

Nytt år- nya möjligheter! :) Verkar bli ett spännande år, har idag hämtat min nya häst! Har köpt en islänning, sto född 17 maj 2010. Jättefin tjej som blir musblack, har nu alla möjliga färger.. Är nog många som kommer att höja på ögonbrynen ...

Ovido - Quiz & Flashcards