Direktlänk till inlägg 17 maj 2009

Bortskämd?? Nej inte direkt..

Av Maria Fogmar - 17 maj 2009 08:54

Mycke kan man kalla min Simba...

Stor, snäll, lurvig, busig, envis, lat, söt, gullig och alldeles alldeles underbar =) men bortskämd?? Nej, inte mycke va.. smile


Fick igår för mig att jag skulle ge Simba en korvbit för första gången, tänkte att det kanske kan va bra och ha som en "extra" godis på utställningar.

Han har aldrig fått ätit nåt som jag äter av den enkla anledningen att jag inte vill att han får smak för det då han vid det här laget kan lägga huvudet på bordet utan att ens sträcka på sig, smile..

Skulle liksom va snyggt om man lämnar en skinksmörgås framme och glufs så är den borta om man vänder ryggen till... Nej du..


Men iallafall tänkte jag nu ge honom en korvbit (i hallen!) för att se vad han gjorde, mums tänkte jag- vad??? tänkte Simba..

Skratt, ja det är ju inte så lätt när man aldrig har tuggat eller smakat på nåt liknande förr. Han tog korvbiten ytterst försiktigt med tänderna, bar iväg den och la sig på mattan och spottade ut den igen! Och hur han bökade med denna lilla korvsnutt sen, hahaha det tog säkert 5 minuter innan han fick i sig den och sen ville han INTE ha mer.


Så säga vad man vill men bortskämd är han inte!

Han blev istället överlycklig när han istället fick lite filmjölk och några levergodisar. :)

 
 
Malin Hedén

Malin Hedén

18 maj 2009 01:49

Jag ser framför mig hur dina barn sitter med gurkbitar och morotsstänger drickandes vatten på Lördagarna när kompisarna sitter och trycker i sig lösviktsgodis och dricker CocaCola *asgarvar*.
Kramis

http://www.malinheden.se

 
Johanna

Johanna

20 maj 2009 09:25

Vilken smart kille han är =) Korv är ju inte nyttigt men fil & lever är bättre grejer =) Åker du till Ö-bruk i helgen?

http://leia1313.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Fogmar - 15 maj 2011 21:21

I april va jag iväg på en viltspårskurs med Simba. Varken han eller jag har någon gång tidigare spårat eller gjort nåt liknande så det va lite pirrigt. :) Kursen va 2 dagar och det va jätteroligt. Simba fattade snabbt vad han skulle göra och tyckte...

Av Maria Fogmar - 30 mars 2011 15:15

Den 20e mars fyllde min fina Snappie 8 år! Galet vad tiden går.. :) Och hur kan man bättre fira detta än att åka på clinic för Rick Lemay! Sagt o gjort, jag lastade pållen och tog Emelie o Simba med mig och åkte till Long valley i Nykvarn. De...

Av Maria Fogmar - 16 februari 2011 23:20

Idag kom jag äntligen iväg till ridhuset med Snappie :) Han har vilat sen vi gick omkull helt enkelt för att jag inte har lust att rida på is längre, märkligt va? :P, dessutom har jag haft en trasig ruta på transporten men nu är det fixat så jag ku...

Av Maria Fogmar - 21 januari 2011 13:11

Jaha, då har man varit på sjukhuset för första gången sen jag föddes för snart 33 år sen....   Gårdagen blev inte riktigt som jag hade tänkt mig... Skulle jobba extra på natten men på eftermiddagen så red jag Snappie på ridbanan, det va blankis...

Av Maria Fogmar - 4 januari 2011 21:46

Nytt år- nya möjligheter! :) Verkar bli ett spännande år, har idag hämtat min nya häst! Har köpt en islänning, sto född 17 maj 2010. Jättefin tjej som blir musblack, har nu alla möjliga färger.. Är nog många som kommer att höja på ögonbrynen ...

Ovido - Quiz & Flashcards