Alla inlägg den 10 januari 2009

Av Maria Fogmar - 10 januari 2009 17:32

Jag lovade ju att rapportera om nya jobbet, so here goes...

Jag är såå trött!!

Har varit 3 lååånga dagar i Upplandsväsby..

Började i onsdags kl 9 och jobbade till 19.15

Kan lungt säga att det va rätt fullt i hjärnkontoret efter dom timmarna..

Hann i allafall med att stå en del i kassan, det gick bra. Kassan va inte alls speciellt krånglig att lära sig.

Sen va det fullt upp med varuleveranser, så vi gick o plockade grejer hela dagarna.

Kunderna som handlar på Hööks är ju vana med att personalen där kan häst, så det va rätt kul när kunderna kom fram till en och sa t.ex jag köpte ett par skor här till min dotter som är för små, tänkte att du kan hjälpa mig att få rätt storlek du som kan det här!!

Ehh... ja, just det.... skratt

Självklart, det fixar vi!

Nemas problemas! Sånna gånger är det skönt att man har så mycket kunskap om sortimentet, och att man dessutom är "skohandlarns dotter" hjälper ju en hel del. Mina föräldrar har drivit skobutik i över 20 år så mäta skor o fötter det har jag gjort förr! :)

Torsdag och fredag flöt på i samma stil, bortsätt från att vi då började kl 10 och jobbade till 19.15 Själva poängen va ju att vi skulle lära oss kassan och öppnings- och stängningsrutinerna så därför blev det så långa dar.

Jag va hemma i Alunda ca 20.20 på kvällarna och då svängde jag förbi Snappie först, han har fått stått inne dom här dagarna för jag har ju ingen som klarar av honom. Han är ju snäll men också hingst och jag har ingen i min omgivning som har hingstvana så han fick vara inne. Som tur är så är han ju van och gillar sin box så det är inga problem.

Emelie har varit en klippa och ställt upp på att mocka och gett honom mat,

tusen tack Emelie!!!!

Sen har det varit hem till Simba, som har tillbringat dagarna ute i våran stora hundgård tillsammans med Allie så honom har det inte gått nån nöd på. Och till slut småhästarna... Jag har landat inne i soffan ca 22.30 på kvällarna, gissa om jag har varit trött då!! puhh...


Nu är jag ledig i helgen, så nu får man ta igen allt man inte har hunnit dom här dagarna.. Idag har jag lastat hö som ska hem till småttingarna, släppt ut Snappie i hagen utan täcke :) han va så skitig efter att ha stått inne med täcke på sig så han va alldeles grå och han hårar som bara den så han fick lufta av sig lite.

Han va nååågot pigg på vägen ut kan jag säga, smile..

Sen gick jag och Emelie långpromenad med Simba, när vi kom tillbaka till stallet så red jag hennes häst Nippe på volten. Det gick jättebra.

Sen va klockan redan fyra så då tog jag in Snappie och hade storbad, schamponerade hela honom så nu är han så fin! :)

Ska eventuellt åka till ridhuset imorrn och då måste han ju va fin. ;)


Nu ska jag snart åka hem, lasta av allt hö, ta in småttingarna SEN ska jag lägga mig i soffan o bara njuta. Kan bli med lite popcorn o läsk.. :)

Ovido - Quiz & Flashcards