Direktlänk till inlägg 4 april 2009

Vilken underbar dag!!

Av Maria Fogmar - 4 april 2009 15:55

Idag är det underbart vårväder!

Jag åkte ner till stallet på förmiddan och skulle rida Snappie, min tanke va även att om Emelie hade tid så kunde vi prova att rida ut en stund tillsammans.

Snappie brukar ju vara en utmaning att rida ut på.... smile

Att ta en hingst utanför "dom vardagliga rutinerna" brukar va spännande.. ;)

Han är hur cool som helst och är absolut inte rädd för nåt men brukar kunna bli liiiite pigg.


Hur som helst så började vi rida på volten, och det gick bra så efter ca 20 minuter så red vi ut.

Det gick hur bra som helst!!

Va så himla härligt, vi red ut i skogen och runt på några grusvägar.

Vid ett tillfälle så skulle vi ner på en åker för att kunna komma in i skogen, och där va det jättemycke vatten, Nippe tvekade lite medans Snappie inte ens tittade utan plaskade rakt i utan att blinka och just precis det kännetecknar Snappie- det finns ingenting som bekommer honom.

Så himla skönt.

En stund senare så skrittade vi längs en liten asfaltsväg och vad händer då?!

Jo vi möter 9 motorcyklar!!!

Hopp o hej.... men ja som sagt, inget bekommer mr Snapson, skratt

Dom bromsade in så fint och passerade i en lång rad och han lyfte inte ens på huvudet. =)


Ute i skogen såg vi våra första blåsippor för i år! Härligt!

Och sen även tussilago.

Jag sa till Emelie- vi skulle haft kameran med oss... suck

Ja men jag ringer Thomas (Emelies pojkvän) säger hon så får han möta upp oss och fota.

JA!! gör det =) så ca 2 minuter senare stod han redo med kameran så här kommer lite bilder från våran vårtur!


årets första tussilago, iallafall för mina ögon. :)


Så härligt!


Dags att rida hem..

Vi va ute i två och en halv timme!

Det här turen kommer jag leva länge på. :)

 
 
Malin Hedén

Malin Hedén

4 april 2009 16:30

Nej, nu tror jag att jag fäller en tår ;-). FYYYY vad avundsjuk jag blir och så fantastiskt roligt att få sitta på DIN häst och rida ut. Vad glad jag blir!!!!
KRAAAAM

http://www.malinheden.se

 
Cilla

Cilla

4 april 2009 23:18

Maria!! Var har du hjälmen?? ;)
Mysigt, inte ett dugg avundsjuk *skrattar*. det är numan saknar att ha häst.
Ha det bra
Kramar Cilla

http://cillalindblad.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Emelie

5 april 2009 11:46

Haha Nipper ser verkligen ut som en kamel :P

 
Malin Hedén

Malin Hedén

5 april 2009 13:48

Cilla!
Nu har du gjort bort dig *skrattar*. Du har just fällt Marias favvokommentar. Detta innebär att du inte får följa med på promenaden *hahaha*.

Emelie!
Ta tillbaka det där du sade om Nippe *arg*. Han ser inte alls ut som en kamel!!!

http://www.malinheden.se

 
Cilla

Cilla

5 april 2009 16:16

Om jag tar tillbaka det då ?? *ler*. Jag vill ju så gärna följa med på promisen.....
Kram Cilla

http://cillalindblad.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Maria

5 april 2009 20:02

hmm.. ja du Cilla... ok, du får följa med.. men inte ett ord om "det där"..
Ta nu inte detta personligt, smile, men jag är förbannat trött på dessa kommentarer.
Tror nog att vid snart 31 års ålder jag kan avgöra detta själv! Och som du ser har det inte "smittat" av sig på Emelie då hon inte hade fått lämna stallbacken utan hjälm i mitt sällskap iaf! ;)

 
Ingen bild

Marina

6 maj 2009 21:08

gud va mysigt... vad tok grov snappi såg ut jämfört med nippe... visst att han är grov(musklad) men här såg han riktigt biff ut:P

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Fogmar - 15 maj 2011 21:21

I april va jag iväg på en viltspårskurs med Simba. Varken han eller jag har någon gång tidigare spårat eller gjort nåt liknande så det va lite pirrigt. :) Kursen va 2 dagar och det va jätteroligt. Simba fattade snabbt vad han skulle göra och tyckte...

Av Maria Fogmar - 30 mars 2011 15:15

Den 20e mars fyllde min fina Snappie 8 år! Galet vad tiden går.. :) Och hur kan man bättre fira detta än att åka på clinic för Rick Lemay! Sagt o gjort, jag lastade pållen och tog Emelie o Simba med mig och åkte till Long valley i Nykvarn. De...

Av Maria Fogmar - 16 februari 2011 23:20

Idag kom jag äntligen iväg till ridhuset med Snappie :) Han har vilat sen vi gick omkull helt enkelt för att jag inte har lust att rida på is längre, märkligt va? :P, dessutom har jag haft en trasig ruta på transporten men nu är det fixat så jag ku...

Av Maria Fogmar - 21 januari 2011 13:11

Jaha, då har man varit på sjukhuset för första gången sen jag föddes för snart 33 år sen....   Gårdagen blev inte riktigt som jag hade tänkt mig... Skulle jobba extra på natten men på eftermiddagen så red jag Snappie på ridbanan, det va blankis...

Av Maria Fogmar - 4 januari 2011 21:46

Nytt år- nya möjligheter! :) Verkar bli ett spännande år, har idag hämtat min nya häst! Har köpt en islänning, sto född 17 maj 2010. Jättefin tjej som blir musblack, har nu alla möjliga färger.. Är nog många som kommer att höja på ögonbrynen ...

Ovido - Quiz & Flashcards