Alla inlägg under april 2009

Av Maria Fogmar - 11 april 2009 00:10

Idag har det varit fullt ös hela dagen.

Red ut med Emelie på förmiddan, vi va ute 1 timme- jätteskönt.

Ca 16 grader varmt, vi skrittade mest hela vägen och Snappie skötte sig mycket bra. :)

Sen åkte vi och handlade mat, ska nämligen ha lite taco middag hemma hos mig ikväll. Vi hyrde en film också, Patrik 1,5.

Hem och städade lite (hann med en siesta på soffan också :) ) sen ner till stallet och tog in Snappie och hämtade upp Emelie.

Sen mötte vi upp med Marie på vägen hem till mig.


Vi frossade i oss ordentligt med god mat och tittade på film och tv, jättetrevligt.

Nu ligger jag o jäser i soffan med datorn i knät och tittar på Jeff Dunham på tv. Skrattar så jag nästan ramlar ur soffan, han är för bra den killen! =)


Imorgon är det nya upptåg som väntar, men mer om det sen....


Sov gott!

Av Maria Fogmar - 9 april 2009 23:52

Idag har Snappie blivit skodd, och nu åkte slideskorna på igen. smile...

Han har gått med "vanliga" skor nu under vintern med broddar, han har ju inte varit i nån direkt träning så då är det bättre att gå med vanliga skor för risken är ju lite större att dom trampar av sig slideskorna eftersom dom är lite speciellt utformade med den extra längden och så.

Men nu så, kan vi börja rida ordentligt... ;)


Ska försöka ta mig ut i skogen igen tillsammans med Emelie i helgen, ska bli kanonväder så jag hoppas det blir genomförbart. :)

Idag har det varit ett riktigt pissväder med regn hela dagen, så jag hoppas väderprognosen håller i sig för då ska det va borta tills imorrn och sen väntar upp till 15 plusgrader och sol. =)

Av Maria Fogmar - 7 april 2009 14:10

Nu är våren här och det är ju superhärligt..... MEN......

Jag plockade alldeles nyss bort Simbas första fästing för i år!


USCH!!!! Hatar dessa kryp!!

Av Maria Fogmar - 4 april 2009 15:55

Idag är det underbart vårväder!

Jag åkte ner till stallet på förmiddan och skulle rida Snappie, min tanke va även att om Emelie hade tid så kunde vi prova att rida ut en stund tillsammans.

Snappie brukar ju vara en utmaning att rida ut på.... smile

Att ta en hingst utanför "dom vardagliga rutinerna" brukar va spännande.. ;)

Han är hur cool som helst och är absolut inte rädd för nåt men brukar kunna bli liiiite pigg.


Hur som helst så började vi rida på volten, och det gick bra så efter ca 20 minuter så red vi ut.

Det gick hur bra som helst!!

Va så himla härligt, vi red ut i skogen och runt på några grusvägar.

Vid ett tillfälle så skulle vi ner på en åker för att kunna komma in i skogen, och där va det jättemycke vatten, Nippe tvekade lite medans Snappie inte ens tittade utan plaskade rakt i utan att blinka och just precis det kännetecknar Snappie- det finns ingenting som bekommer honom.

Så himla skönt.

En stund senare så skrittade vi längs en liten asfaltsväg och vad händer då?!

Jo vi möter 9 motorcyklar!!!

Hopp o hej.... men ja som sagt, inget bekommer mr Snapson, skratt

Dom bromsade in så fint och passerade i en lång rad och han lyfte inte ens på huvudet. =)


Ute i skogen såg vi våra första blåsippor för i år! Härligt!

Och sen även tussilago.

Jag sa till Emelie- vi skulle haft kameran med oss... suck

Ja men jag ringer Thomas (Emelies pojkvän) säger hon så får han möta upp oss och fota.

JA!! gör det =) så ca 2 minuter senare stod han redo med kameran så här kommer lite bilder från våran vårtur!


årets första tussilago, iallafall för mina ögon. :)


Så härligt!


Dags att rida hem..

Vi va ute i två och en halv timme!

Det här turen kommer jag leva länge på. :)

Av Maria Fogmar - 1 april 2009 21:47

Vilken underbar dag det har varit!

10 grader varmt och vår i luften. :)

Red Snappie på volten hemma i morse och det va så skönt, volten va torr och fin och solen sken ordentligt. Härligt!


Har för övrigt inte hänt så mycke, Simba fullkomligt sprutar ur sig vårkänslor.

Hoppar och skuttar och far omkring som en galning, trots att jag fortfarande "försöker" hålla honom lugn... smile

Han haltar inte längre men jag vill ändå vara försiktig.

Troligtvis hade han halkat och sträckt sig förut.


Imorgon ska jag tvätta bilen för den har just nu lera upp över rutorna.. :S

Inte så vackert så jag tänkte spola av den så jag får se vilken färg den hade nu igen, skratt.

Ovido - Quiz & Flashcards