Alla inlägg den 5 februari 2009

Av Maria Fogmar - 5 februari 2009 21:00

Simba va med mig när jag hade lektionerna så då passade jag på att få honom fotograferad av Malin, så himla fina bilder!!!!!

Tack Malin för dom! :)

min fina pojke

Han ser verkligen ut som en riktig lejonhanne, smile

Jag förstår inte vad min kompisar menar när dom säger- kunde du inte ha köpt en STÖRRE hund, skratt! Vadå, min lilla nalle..

Av Maria Fogmar - 5 februari 2009 20:36

Idag har jag varit ledig, har jobbat 10 dar i sträck så det va efterlängtat!

Så skönt o få greja lite med hästarna, städa stallet och busa med Simba.


Imorse hade jag lektion med Camilla och hennes supertrevliga new forest kille som hon har köpt nyligen. Verkligen en jättefin häst, väldigt lyhörd och snappade snabbt upp det vi höll på med.

Det ska bli kul och se deras utveckling.


Efter dom va det dags för Malin och hennes Jazzie, tanken va att Malin skulle upp i sadeln för första gången på henne. Jazzie är två år nu och det är dags för inridning.

Malin longerade henne först, och den donnan har humör vill jag lova, skratt.

Hon slog o bockade och levde rövare men gav upp efter ett tag när hon insåg hur mycke energi det gick åt att hoppa runt. :)

Dom är roliga quarterhästarna, inte mycke som bekommer dom men sen är dom ju också helt oslagbara i psyket.


Efter att Malin hade jobbat henne från marken så va hon redo för att kliva upp, jättespännande, Malin har gjort allt grundarbete med henne själv och hon har verkligen lyckats. Jazzie är ju som sagt en rödhårig tjej med humör därefter men det är också Malin så hon har aldrig kommit undan med dumheter så hon sköter sig hur bra som helst. :)


Jag höll ett stadigt tag i linan och Malin satte foten i stigbygeln och hävde sig upp i sadeln- ingen reaktion.... Sen satte hon sig försiktigt ner i sadeln och Jazzie va hur lugn som helst. Jag ledde runt henne ett par varv på volten sen klev hon av.

Så himla kul att det gick bra, nu får vi bara hoppas att det fortsätter lika bra!

Malin hade med sig sin nya fina kamera så jag fotade en hel del på henne och Jazzie och självklart fick vi med bildbevis på när hon sitter på henne.

Dom bilderna finns att se på Malins hemsida. Länk till henne har ni på höger sida..


På eftermiddan red jag Snappie hemma på volten, han kändes jättefin.

Skönt o komma igång med ridningen på honom, det märks att han också tycker det.. smile

Ovido - Quiz & Flashcards