Alla inlägg den 23 februari 2009

Av Maria Fogmar - 23 februari 2009 21:04

Igår va jag och Hedan på inofficiell utställning i Söderhamn.

Jag skulle ställa Simba och Hedans lilla chihuahua Kasper.


Man kan lugnt säga att dom blev dagens samtalsämne där dom låg bredvid varandra och väntade på sin tur. :) Snacka om omaka par, den minsta och den största och dom hade aldrig träffat varandra innan den här dan. Men Kasper är en tuffing och Simba är ju snäll som en nallebjörn så det gick jättebra.



Det va 423 hundar anmälda varav 18 st leonberger så jag va lite nervös innan. Men sen slutade det med att Simba va ensam juniorhanne så vi gick in själva. Han fick iallafall HP så vi gick vidare. :)


Domare va Margaretha Skogsberg, en stenhård officiell domare så nu fick man en hård bedömning. Men hon gillade Simba så det va kul.

Hon dömde ut nästan alla leonberger för det visade sig att dom nästan alla hade varit toviga i underullen och det gillade hon inte!

I och med det så va det extra kul att hon skrev i Simbas kritik att han hade "härlig päls". Hela kritiken kommer att läggas ut på Simbas egen sidan på min hemsida inom kort.

Som tur va så fanns det en junior tik så när det va dags för BIRet så fick vi iallafall motstånd. :)

Simba tog hem det galant och blev då alltså BIR junior!!


Vi åkte tyvärr ut i gruppfinalen men jag är nöjd ändå.


Lilla Kasper skötte sig också galant men är tyvärr lite lång i kroppen så han gick inte vidare. Men han är bara 7 månader så husse kommer nog att prova igen. ;)

Ovido - Quiz & Flashcards