Alla inlägg den 11 februari 2009

Av Maria Fogmar - 11 februari 2009 21:16

Höll på att glömma....

Va ju till ridhuset med Snappie idag på eftermiddan, gick hur bra som helst!

Har ridit lite hemma nu och det märks, det sprutar inte lika mycke vårhormoner ur honom när han får arbeta lite, smile..

Tröck på honom lite mer idag med tempoväxlingar, byten, skänkelvikningar i alla gångarter och allmänt mjukgörande övningar, han kändes jättefin.

Får vänta lite med spinnen för han är broddad men snart så tar vi det också. :) Märks dock att han har en väldigt bra grundkondis för han fick gå ganska ordentligt idag och blev inte ens svettig under sadeln, skönt.

Av Maria Fogmar - 11 februari 2009 20:45

Ja man kan ju så klart inte börja jobba i en hästbutik utan att köpa nya grejer, smile...

Och det är ju självklart sånt som man inte hade en aning om att man måste ha! skratt.

Nåväl, Freddi behövde faktiskt ett fleecetäcke som han kan ha när det har varit dåligt väder och han är blöt för annars torkar han ju aldrig i mitt kallstall. Sen mååååste han ju ha ett eget träns så jag kan börja arbeta med honom, blink blink....


Visst blev han fin! smile..


Sen va jag ju bara tvungen att ta en bild på honom tillsammans med Simba, eller rättare sagt Karin tog bilden för jag va ju med :)

Och man kan ju undra om det är hästen som är j-vligt liten eller hunden som är enorm! ASG!! Rolig bild blev det iallafall. skratt


Av Maria Fogmar - 11 februari 2009 20:28

Den här hittade jag häromkvällen i Freddis krubba!



Han hade tappat en tuggtand, hästar tappar tänder vid 2,5 års ålder, 3,5 år och ca 4,5 år och där är ju Freddi nu så det är helt normalt.

Ändå lite kul att jag faktiskt hittade den för dom kan ju tappa dom vart som helst, i boxen, ute i hagen m.m

Jag har haft turen att hitta ganska många av mina hästars tänder vilket jag tycker är rätt kul för det är ju fascinerande och se dom.

Tror jag har 4 eller 5 av Snappies mamma Kims tänder och lika många som är Snappies. Och nu då alltså en från Freddi!

Ovido - Quiz & Flashcards