Alla inlägg den 19 mars 2009

Av Maria Fogmar - 19 mars 2009 23:05

Idag har jag ridit en lång skogstur på en gammal herre som står i samma stall som Snappie. Det va på islänningen Wimsen, en nittonårig valack.


Jag rider ju helst inte ut på snappie i skogen då han brukar bli nååågot pigg då. :) Och med tanke på dom glädjesprång han utformade idag när jag longerade honom på ridbanan så är jag glad att jag höll fast vid det beslutet. skratt..


Så jag fick alltså låna Wimsen på en tur tillsammans med Emelie.

Han är världens snällaste farbror och jättepigg att rida, det va första gången jag red honom idag och det gick hur bra som helst.

Så himla lättriden, travar direkt men va ändå jättelätt att sätta i tölt. :)

Tog en liten galopp sista sträckan innan vi saktade av, och vilken galopp sen!! Jättehärlig, lugn och samlad.

Det kommer jag mer än gärna göra om!

Ovido - Quiz & Flashcards