Alla inlägg den 27 mars 2009

Av Maria Fogmar - 27 mars 2009 22:32

Idag åkte jag och Marie in till stan för att shoppa lite.

Simba fick följa med för lite miljöträning.

Fredag eftermiddag mitt i stan betyder MYCKE folk, smile..

Jag va ju till stan med Simba när han va liten (eller ja...mindre iallafall, skratt) så jag tyckte det va dags att friska upp hans minne.

Det gick hur bra som helst, vi gick bland annat förbi järnvägsstationen precis när ett tåg dundrade förbi. Det tyckte han va lite småscary för det dundrade ju så länge innan det hade åkt förbi men han fortsatte ändå att gå som vanligt bredvid mig så det va bra. :)


Lite kul att se folks reaktioner när vi kommer och går..

Jag tycker ju inte Simba "är så stor" men det klart 74 cm hög och 50 kilo tung så förstår man kanske att dom tittade på mig ungefär som att jag va ute och gick med en björn i kopplet, skratt.

Ändå härligt att se att alla små barn vi mötte bara tindrade med ögonen och pekade, hörde några säga- titta mamma vilken fin hund.

Simba ser och ÄR ju så otroligt snäll så barnen skrämmer han inte med sin storlek. Dom ser ju bara precis som jag en jättenalle som man vill krama. :)


Så efter en eftermiddag i stan med massor av intryck så ligger han nu i soffan med framtassarna och huvudet i mitt knä och myser.

(nej, han får inte plats med heeela kroppen i mitt knä, skratt)

Ovido - Quiz & Flashcards