Direktlänk till inlägg 10 mars 2009

Powerwalk!

Av Maria Fogmar - 10 mars 2009 20:09

Ibland får man vad man tycker för stunden iallafall briljanta idéer...hrm...

Även om man vet att resultatet kommer att bli kaos så tror man ju att den här gången kommer allt bli jättebra! suck.... varför.... skratt


Som att till exempel TA EN PROMENAD MED SIN HORMONSTINNA HINGST!!!!!

Hur dum får man va??? Har ju provat detta ex antal gånger tidigare och det brukar ju gå sådär om jag säger så, smile..

Men......

- Det är ju såååååå mysigt och gå en promenad med honom så han får komma ut och se sig omkring, traska i skogen och så.... Jo eller hur...

Nog tycker han det är kul alltid.... Kanske lite för kul, skratt!


Sagt o gjort, jag tog Emelie med mig som sällskap och jag började med lite longering på volten. Longerade nämligen igår med och då va han mer uppe i luften än på backen. När jag ser dom hoppen, sprången, ökade traven, kicksparkarna, och vevande frambenen så tackar jag högre makter att han aldrig gör så när jag sitter på. skratt.. Han har ju liksom lite muskler att använda vid sånna gymnastiska övningar...


Idag va han dock lite lugnare så jag lät honom springa några minuter sen gick vi ut från volten och påbörjade våran "underbara promenad"..


Låt mig tillägga att dagen till ära så har det varit 0 gradit töväder med ymnigt snöande och ca 1 dm kramsnö!!

Är inte det ett perfekt promenadväder så vet inte jag!?!

Herrejösses!! Vi gick en runda som tar ca 40 minuter att gå, och tempot bestämde tydligen Snappie så det va bara att hänga med.

Och det va powerwalk tempo vill jag lova, jädrar va svettiga vi blev ( ja, jag och Emelie alltså, Snappie va ju knappast berörd). Det gick ju hyfsat för mig för jag höll ju i hästen så jag fick lite draghjälp men Emelie hade jämt skägg o hänga med. Att man dessutom pratade oavbrutet gjorde det ju inte mindre jobbigt. Kan lugnt säga att man fick igång flåset. :)


Men faktiskt får jag lov att säga att Snappie skötte sig riktigt bra, visst han hade lite bråttom men vadå... han va ju snäll iallafall. ;)

Det märks att han har mognat en hel del nu, han är inte alls "valpig" längre utan "bara" hingst. Om än inte så bara.... smile..

 
 
Ingen bild

Emelie

10 mars 2009 21:10

Jadu vännen vilka ideer du har för dig i bland:P men kul var de:D

 
Malin

Malin

10 mars 2009 21:33

Jag känner inte alls igen mig *visslar och tittar i taket*. Jag skulle aaaaaaldrig göra om samma misstag igen *hrm*.
Jag ser er framför mig. Hur Snappie och du gnabbar som ett gift par med Emelie på släptåg, flåsandes, snorandes, halkandes och SÄKERLIGEN skrattandes åt ER, DÅÅÅÅRAR *asgarv*
Nästa gång följer jag och Jazzie med? Visst, visst???? *skratt*

http://malinheden.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Fogmar - 15 maj 2011 21:21

I april va jag iväg på en viltspårskurs med Simba. Varken han eller jag har någon gång tidigare spårat eller gjort nåt liknande så det va lite pirrigt. :) Kursen va 2 dagar och det va jätteroligt. Simba fattade snabbt vad han skulle göra och tyckte...

Av Maria Fogmar - 30 mars 2011 15:15

Den 20e mars fyllde min fina Snappie 8 år! Galet vad tiden går.. :) Och hur kan man bättre fira detta än att åka på clinic för Rick Lemay! Sagt o gjort, jag lastade pållen och tog Emelie o Simba med mig och åkte till Long valley i Nykvarn. De...

Av Maria Fogmar - 16 februari 2011 23:20

Idag kom jag äntligen iväg till ridhuset med Snappie :) Han har vilat sen vi gick omkull helt enkelt för att jag inte har lust att rida på is längre, märkligt va? :P, dessutom har jag haft en trasig ruta på transporten men nu är det fixat så jag ku...

Av Maria Fogmar - 21 januari 2011 13:11

Jaha, då har man varit på sjukhuset för första gången sen jag föddes för snart 33 år sen....   Gårdagen blev inte riktigt som jag hade tänkt mig... Skulle jobba extra på natten men på eftermiddagen så red jag Snappie på ridbanan, det va blankis...

Av Maria Fogmar - 4 januari 2011 21:46

Nytt år- nya möjligheter! :) Verkar bli ett spännande år, har idag hämtat min nya häst! Har köpt en islänning, sto född 17 maj 2010. Jättefin tjej som blir musblack, har nu alla möjliga färger.. Är nog många som kommer att höja på ögonbrynen ...

Ovido - Quiz & Flashcards